Nos, nincs mese – 29 másodperc bőven elég a boldogsághoz. Mivel a New Black Jack Kékszalagon elszenvedett uszony sérülése maradandónak bizonyult, erre a versenyre más játékot eszeltünk ki. A győzelemre éhes utánpótlást megtámogattuk, és közösen sikerült győzelemre vinni a kölcsön kapott Ventilo 28 bárkát.
Idén minden a változásról szólt a versenyen, a csapat, a pálya, és a hajó is módosult. Az idei Szüreti Regatta útvonala és időtartama is megváltozott a korábbi évekhez képest. A pályát csak a keleti medencében tűzték ki a rendezők és ezúttal egyfutamos lett a verseny. A szélerőtől függően két pálya közül választhatott a rendezőség, a hosszabb az „A” pálya, a rövidebb pedig a „B” pálya. Mindkét versenypályát a széliránytól függetlenül.
„A” Pálya: Alsóörs – Tihany – Siófok – Kenese – Alsóörs
„B” Pálya: Alsóörs – Tihany – Siófok – Almádi – Alsóörs
Hajónk tehát nem volt, a csapatunk sem volt épp teljes, de vitorlázni mindig van kedvünk. A helyzetet első lépésben Váradi Szabó János oldotta meg, miután az eladó sorban levő katamaránját felkínálta versenyzésre, amire naná, hogy akadt jelentkező. Utánpótlás stratégia partnerünk, az egyetlen hazai foiler Nacra 17 egység a Virág Flóra – Molnár Dávid kettő lendítette tovább a részvétel szekerét. Flóra vállalta, hogy kormányozza a 28 lábas bárkát, ha mi is besegítünk neki. Megérkezett Dani és Rozsda, így lett teljes a csapat, jöhetett a verseny.
Bár az alsóörsi rajt nem sikerült túl remekül, és a kibontakozásban is maradt pár méter, panaszra nem lehetett okunk. Az egyre leálló ám mégis elforgó szél remek lehetőséget adott a Flóra vezette egységnek a bizonyításra. Először az Extreme 40 katamaránt érték utol, majd le is kerülték. Tihany felé közeledve az élen haladó, idei Kékszalag győztes Racing Django került a célkeresztbe. Zamárdi előtt sikerült egy frissüléssel elemelkedni róluk, ami a későbbiek folyamén meghatározó jelentőséget kapott. Ugyanis hiába frissült vissza szél, hiába ragadt a Racing Django a Ventilo 28 nyalkára, hiába bokrosodott meg Flóra alatt a túlvitorlázott Ventilo, a siófoki jelet bizony Flóra és csapata vette elsőnek.
Ami viszont ekkor még derült ki, ez egyben a befutó is volt, így ha fél perccel is, de megverték a kisebb bárkával az idei Kékszalag győztes egységet.
Abszolút befutó: 1. IRF Ventilo 28 12.16.07, 2. Racing Django Decision 35 12.16.36, 3. Thunderbird Extreme 40 12.41.56
A hajózó személyzet:
- Virág Flóra
- Molnár Dávid
- Kaáli Nagy Dániel
- Koncz Ádám