Idei második versenyünk, az évadnyitó napja. A csapattal egyeztettük, hogy mentorunk Géza is a fedélzeten lesz velünk, a verseny alatt is. Annak ellenére vállalta ő is és a csapat is, hogy legutóbb bizony leszakadt ilyen terhelés alatt a jobbos kiülő keret.
A versenyt megelőző napokban vihar volt a Balatonon, heves esőkkel, sőt, még a pénteki napon is ilyen körülmények között szereltünk. Szombat reggel korán találkoztunk a kikötőben, időben ledaruztunk és kihajóztunk. 16 csomós szél volt a rajt előtt, és áttekintettük a teljes fegyverzetet. Csapat, hajó rendben, vitorlák bekészítve, code0 lepróbálva. Pár teszt leejtés is belefért az időbe, több – kevesebb sikerrel. A katamarán ellenfelek is megkezdték a szezont, a Ventilo 27, Ventilo 28, Nacra Carbon 20 és a GC 32 is a rajtvonalon. A friss szárnyaló hajó vitorláival azonban a rajt előtt gond volt, így végül nem vágott neki a távnak.

Mi azonban igen – kicsit neccesen, de jól rajtoltunk. Felettünk a Ventilo 27, alattunk a Ventilo 28, de köztük kilőttünk. Az első jel az alsóörsi volt, amit egy takkon tudunk megcélozni, zömében egy talpon. A paloznaki öböl előtt felerősödött a szél laza 20 csomóra, ekkor ki is ugrottunk a vízből. Korábban is csinált már szerényebb mértékben ilyet a fekete szerelmünk, de most hatalmasat repültünk. Alsóörs előtt vezettünk, de túl közel kerültünk az északi parthoz, így takarásba kerültünk. A vízközépen haladó Nacra 20 érte így el elsőnek a jelet, majd amíg leejtettünk a Ventilo 27 is vette azt. Mi harmadiknak fordultunk.

Tihany volt a következő etap, melyet lee taktikával kezdtünk meg. Míg ellenfeleink az északi parthoz közelebb, a kevésbé hullámos, de szeles részen haladtak, addig mi mélységet nyerve eszement tempót diktálva vágtattunk a tó közepe felé. Tomi hatalmas segítség volt, mert tudta, ha mélységet szerzek – lefele kell menekülni, ha magasságot – felfelé, és ennyi instrukció után már állította is a nagyvitorlát. Boti és Tisó pedig felváltva csörlőztek neki. Ez a szakasz igazi élmény volt, nem nagyon hiszem, hogy úszó eszközzel lehetett volna többet kihozni belőle, maximum szárnyalva, foiler üzemmódban. Tihanyhoz már magabiztos előnnyel érkeztünk.

Tihany után Füred és a befutó következett, mely során fokozatosan csökkent szél ereje. Taktika biztonsági volt, nem kockáztattunk, a befutó és az ellenfelek között tartottuk magunkat, nehogy bárki kitörjön az egyre lukasabb szélben.

Nagyon remek érzés volt elsőnek befutni az Évadnyitón. Remek csapatmunka volt, komoly, szél, és reff nélkül teljesítettük a távot. Szép fokozatosan toljuk ki a szélhatárokat, és egyre biztosabban bánunk a csodás játékszerünkkel. Este díjkiosztó várt ránk, nem csak vidámak, de még csinosak is voltunk.

Minden elvittünk:

  • az összetett győzelmet
  • a katamarán kategória győzelmet
  • a GPS szerinti versenyen mért legnagyobb sebességet.

Szöveg: Rozsda

Kép: Turcsi Gábor