Több mint kétszáz hajó társaságában vettünk részt az idei Fehér Szalag versenyen, mely gyakorlatilag a Balaton keleti medencéjét vitorlázza körbe. Nem mondhatjuk, hogy időben érkeztünk, de azt sem, hogy túl jól szerepeltünk volna. De legalább egy kupac tapasztalatot begyűjtöttünk, amit a jövőben hasznosítunk.

Bár az időjárási előrejelzések 6-8 csomós erősségű szelet jósoltak, végül nem volt könnyű dolga a Fehér Szalag GeneralCom Nagydíj – 23. Izsák Szabolcs Emlékverseny – Classic Round résztvevőinek. A rajtnál és a verseny első szakaszán, a Balatonfüred-Balatonkenese távon nagy különbségeket tapasztalhattak a mezőny tagjai – köztük mi is – az északi, valamint a vízközépi, vagy déli taktikákkal kapcsolatban. A rajtra késve érkeztünk motoros vontával, mert tényleg sokkal gyengébb szél volt reggel, mint terveztük. A terveknek megfelelően 9.30-kor el is lőtték a rajtot, annak ellenére jól sikerült, hogy maradt benne néhány másodperc. Code 0 volt fenn, mert a rajt utáni kibontakozásban ezzel jobban lehet manőverezni. Ám a szél fokozatosan gyengült, és két forduló után a GNK kapott szerepet.

Az edző vitorlákkal vettünk részt a versenyen, talán ez is lehetett az oka, hogy az első szakaszon Balatonfüred – Kenese között voltak beállítási, sebességi gondjaink. De az is igaz, nehéz szél volt és nem mi voltunk a legélesebb taktikai kés a fiókban. Kenesére az élmezőnyt követően értünk a hatodik helyen, közvetlenül a Principessa mellett. Izgalmas közelség volt, a Hercegnő mindig megdobogtatja a szívünket. Kenese – Siófok között egy minimális mértékben frissült a szél, ami kifejezetten jót tett nekünk. Először a Principessa maradozott el mellőlünk, majd a mögöttünk lihegő Previtál csapatától sikerült elnyúlni egy keveset. Ez olyan jól sikerült, hogy nem csak felzárkóztunk a Racing Django srácokhoz, hanem Siófokon már előttük haladtunk őt a kapunk, a negyedik helyen. Tihany felé egy rövid időre előkerült a Code0, majd ahogy gyengült a szél, úgy kapott lehetőséget a GNK újra.

Míg a Racing Django és mi irányt vitorláztunk, addig a Prevital mélyebben futtatva érkezett, ami a későbbiek folyamán meghatározónak bizonyult. A tihanyi jel tövébe ugyanis leállt a szél, és az élmezőny összevárta magát. Sajnálatos módon mi korán igazítottunk Füred felé, míg az addig mögöttünk hajózó Prevital kihízta a strandig, és a hajógyári öbölből érkező friss széllel a dobogóra ugrott. Rajtunk keresztül, ami nem volt épp motiváló helyzet. Nem volt mit tenni, nyeltük a békát, jegyzeteltük a tapasztalatokat és legalább arra figyeltünk, hogy a Racing Django ne egyen meg minket. Nos, ez sikerült is, így az ötödik helyen futottunk be.

A nyílt többtestű kategóriában, azaz a katamaránoknál a végső győztes a Balatonkenesén is vezető Nanushka BMW Wallis lett, nem egészen egy perccel megelőzve a Siófokon az élen álló MKB-Prospex csapatát. Az abszolút verseny második helye nagyon izgalmas végjáték után dőlt el, ugyanis a Litkey Farkas kormányozta Prevital végül tíz másodperccel maradt le az ezüstérmes pozícióról, és futott be végül harmadikként a versenyen. Negyedik az RSM2 lett, akiről továbbra is azt gondoljuk, messze a legtöbb potenciált rejti magában.
Változatos, izgalmas és tanulságokban bővelkedő verseny volt, gratulálunk minden vitorlázónak, aki sikerrel teljesítette a távot.

A hajózó személyzet:

  • Roland Gaebler
  • Sallai Gábor
  • Tisóczki Ferenc
  • Kaáli-Nagy Dániel
  • Héjja Marci
  • Váradi Miki

Fotó: Marton Adrienn

Fotó: Marton Adrienn