A Kékszalag erőpróbájának is tartott verseny remekül sikerült. Az őszies időjárás ellenére komoly mezőny gyűlt össze, és az izgalmas párharcok sem maradtak el. Egy közepes első harmadot követően, a remek felzárkózásnak köszönhetően a második helyen végeztünk.
Összesen 249 hajó nevezett a Fehér Szalag GeneralCom Nagydíj – 22. Izsák Szabolcs Emlékverseny – Classic Round vitorlásversenyen. A Balatonfüred – Balatonkenese – Siófok – Tihany – Balatonfüred útvonalon, azaz a Balaton keleti medencéjében megrendezett regattán induló versenyzők esős időben, változékony szélben versenyeztek.
Nyolc csomós enyhe északnyugati szélben rajtolt el a mezőny, ahol jól kapta el a rajtot a New Black Jack és az Nanushka (Safranek). Ezt követően a The Red állt az élre, mögé meglepetésre a Grande e Grossi Extreme 40-es katamarán zárkózott fel.
Bátran állíthatjuk, a rajtunk remekül sikerült, frissen és tempósan álltunk az élre mindjárt az elején. Sajnos az örömünk igen rövidtávú volt. Északról terjedt le a szél, és aki túl közel került az északi parthoz, annak a takarásban kevesebb szél jutott. Rajt után mi is hibáztunk, le kellett volna esni a többiek elé, hogy alulról ne kerüljenek kis, ez azonban elmaradt. Szélárnyékba kerültünk, és a nagy ellenfelek elmentek, akik a rajt pillanatában még mögöttünk voltak. Ráadásul Almádi magasságában elöl frissült a szál, nem is kicsit, így széthúzódott a mezőny. A kenesei jelet az alábbi sorrendben vettük az ötödik helyen: The Red, RSM2, Prevital, Bogi, New Black Jack, Fifty- fifty, Safram, Racing Django. A sors furcsa fintora, hogy az élen álló Extreme 40 katamarán árboctörés miatt nem érte el Balatonkenesét.
Siófok felé bőszeles szakasz következett, amiben nem vagyunk rosszak. A siófoki bója előtt rövid időre felélénkült, 12 csomós északira váltott a szél, majd a bójánál visszaváltott 8 csomósra. A déli partra már sikerült lecsökkenteni a lemaradásunkat és a harmadik helyen hagytuk el a bulijairól híres települést. A sorrend az alábbi volt: RSM2, Prevital, New Black Jack, The Red, Safram, Racing Django, Fifty-Fifty.
A Siófok – Tihany táv továbbra is friss szélben zajlott, de megmutatkoztak a hajóvezetésben rejlő különbségek is. Roland fantasztikus érzékkel vitte fel az élmezőnyre a Fekete Szerelmünket, minek köszönhetően az Apátság tövében újra nyílt lett a közdelem. Élen a végig vezető AC45 katamarán mögött ott loholt a két fekete D35 bárka, és nem úgy tűnt, mintha beérnék ezzel a sorrenddel: RSM2, Prevital, New Black Jack, The Red,
A tihanyi bójához érve 7 csomósra mérséklődött és forgolódósra váltott a szél. A tihanyi bóját még elsőként elérő RSM2 a befutóra kanyarodva a vízközepet választotta, míg a Prevital és a New Black Jack a hajógyári öböl felé vette az irányt. Ez fizetett jobban és a két DC 35-ös katamarán – egymást is többször oda-vissza előzve – az élre vágott az 5 csomós északira mérséklődő szélben.
A befutóhoz közeledve Csopak irányába viharfelhők jelentek meg, közben a szél teljesen leállt. A PreVital és a New Black Jack közötti páros verseny is eldőlt, a Litkey Farkas kormányozta hajó az élre állt, és végül 2 óra 8 perces 12 másodperces idővel az elsőként haladt át a célvonalon. Mögötte végzett a New Black Jack katamarán, élén Roland Gaebler kormányossal, a harmadik helyet pedig az RSM2 szerezte, utóbbi csapatot Vándor Róbert irányította ezen a versenyen.
Nagyon tanulságos verseny volt. Vitorláztunk hátul és elől, gyengébb és erősebb szélben. Megtapasztaltuk, hogy nincs vesztett helyzet, remek felkészülés volt az egy hét múlva esedékes Kékszalagra. Egy dolgot azonban benéztünk, és ez fáj – a befutóban az első helyen vitorlázva elengedtük a második helyen haladó Litkey egységet, amiért nagy árat fizettünk. Ilyet nem szabad, még akkor sem, ha tudjuk – ritkán nyeri az a hajó a Kékszalagot, aki előtte elhódítja a fehéret.
A hajózó személyzet:
- Roland Gaebler
- Sallai Gábor
- Tisóczki Ferenc
- Kaáli Nagy Dániel
- Héjja Marcell
- Váradi Miklós