Tanulságos verseny volt a Fehér Szalag! A versenyben a negyedik helyen futottunk be, ám az óvások és a visszalépések okán végül a második helyen végeztünk.
A gyenge délnyugati szélben a rajtunk szokás szerint remekük sikerült. Ám annak ellenére, hogy a kibontakozással sem volt gond, Alsóörs magasságában a szél teljesen leállt. Ennek köszönhetően a mezőny szétcsúszott, és az alattunk hajózók előnyre tettek szert. A kenesei jelet csak az hatodik helyen vettük.
Siófok felé javítottunk a helyzetünkön és sikerült a Ventilo 28-as közelébe felzárkóznunk, majd Siófok után le is előztük őket. Az ötödik helyről indítottuk a támadást a The Red ellen Tihany fel, bízva abban, hogy a kissé félszeles cirkáló szakaszban a genakkerrel sikeresek tudunk lenni. Az terv bejött, és negyedik helyre hoztuk fel maginkat az Apátsághoz. Innen azonban több felzárkózási esélyünk nem nyílt, a negyedik helyen értünk célba.
Az eredeti befutási sorrend más volt, az RSM2 (AC45) és a Prevital (D35) is az Opel Fifty-Fifty előtt futott át a célvonalon, de a visszalépések és az óvási tárgyalások következtében később változtak a korábbi eredmények. A Magyar Vitorlás Szövetség a Fehér Szalag vitorlásversenyen a technikai ellenőrzéseket a versenyt megelőző napon közleményben előre közölt helyezést elért hajóknál végezte. Az úgynevezett nyílt többtestű” kategóriába tartozó hajók kötelező felszerelései jegyzékét és kísérőhajóikra vonatkozó szabályozást az osztály képviselői és az MVSz a biztonságos hajózás érdekében együtt alakították. Az ellenőrzést a Technikai bizottság képviselője a hajó kormányosával és a kísérőmotoros vezetőjével közösen végezte. A rendezőség a Fehér Szalag versenykiírása szerint az elvégzett ellenőrzés alapján nem megfelelt hajókat csak kizárással büntethette.
Ennek köszönhetően az RSM2, aki végig szépen vitorlázva nyerte meg a versenyt, de a motorosában a megengedettnél több személy tartózkodott, nem került a dobogóra. Ahogy Litkey Farkas sem, aki bár második helyen futott be, az ellenőrző motoros felszólítására nem állt meg, így ő is kizárásra került.
Így történhetett, hogy a Fehér Szalag GeneralCom Nagydíjat az Opel Fifty-Fifty nyerte, a második a Black Jack, a harmadik pedig az IRF lett.
A hajózó személyzet:
- Roland Gaebler
- Litkey Balmaz
- Tisóczki Ferenc
- Scharf Máté
- Munka Márton
A motoros legénysége:
- Kaáli Nagy Géza
- Nagy Rozsda Attila