Szombaton, május 12-én rendezte meg a Magyar Vitorlás Szövetség a Balatoni Évadnyitó T-Systems Nagydíj néven szereplő nagyhajós vitorlásversenyt, mely csapatunk a Black Jack győzelmével zárult. A szezonnyitó regatta a Roland Gaebler vezette tavaszi felkészülésünk egyik állomása volt, ami igen kellemesre sikeredett.

Az időjárás előrejelzése szerint kifejezetten gyenge szélre számíthattunk, de legalább sok napsütéssel. Ennek megfelelően készültünk napkrémmel és persze folyadékkal. A Balatonfüred – Alsóörs – Tihany – Balatonfüred pályán megrendezett versenyre 187 hajó nevezett, összesen 850 fővel. A verseny első felében a kezdeti 3-5 csomóról gyengült a szél, majd északnyugatira fordulva frissebb lett, elérte az 5-7 csomós sebességet.

Roland és az „Y generáció” fantasztikus rajtot követően azonnal az élre állt, és Alsóörsig meg is tartotta ezt a pozíciót. Ezért persze alaposan meg kellett dolgozni, hiszen Józsa Marci és az Opel 50-50 nem adta könnyen magát. Viszont nem volt annyival gyorsabb a kétárbocos, mint amennyivel élesebben tudott a fekete 33 lábas kapaszkodni. A sorrendben a Principessa és a merev szárnyas AC 45 katamarán követett minket.

Az alsóörsi terelő jelet végül fej- fej mellett kerülte a két hajó, és egy pillanatra úgy is tűnt, a nagyobb vízvonal hossz és a sárga test győzedelmeskedik felettünk. Ám Veszprém felől jött egy esőfelhő, ami alól a kifutó szelet ügyesebben és gyorsabban sikerült meglovagolni, így Tihany elé is vezető pozícióban érkeztünk. A friss szél azonban szinte eddig tartott.

Innen komoly pamacs vadászat kezdődött, de a tükör vízen nekünk is jó a sebességünk, így legnagyobb megelégedésünkre az előnyünket sikerült megtartani a füredi befutóra is.

Volt öröm a fedélzeten, nem is titkolom. Ha bár Roland sokkal visszafogottabban ünnepel, mint az Y generáció, azért a füle neki is útban volt a fején a nagy vigyorgásban. Másodikként a szintén kéttestű Opel Fifty-Fifty futott be, a harmadik pedig az egytestű Principessa lett, gratulálunk nekik is és mindet versenyző társunknak.