Az előző heti sikeres összeszerelést követően alig vártuk, hogy pusztán a vitorlázásra szentelhessük az időnket. Ehhez azonban az időjárás támogató magatartására is szükségünk lett volna. Szombaton azonban ez még némi nehézségekbe ütközött. A laza észak északnyugati szél, 14-20 csomó 30-as lökésekkel, sok felhővel, esővel nem bizonyult az ideális Black Jack időnek.
A megbeszéltek szerint 9.00 randi Hajógyárban, majd szerelés. 10.00-kor sikeresen ledaruztunk a Hajógyár új szakemberével, Ákossal. Kicsit izgultunk, de ügyesen oldotta meg a feladatot. Sajnos azonban a reggeli időjárás nem tette lehetővé a kihajózást. Több alakalommal is mértünk szelet, de 15 csomós alap volt olykor 20 csomós erősödésekkel, így szereltünk. Na meg persze lemostuk a motorost, mert a helyi kollégák teljesen összeiszapozták. A Halászkertben csapatépítő ebédet tartottunk, majd 13.30-kor kihajóztunk a kissé mérséklődőnek tűnő szélben. Mivel Luca még nem érkezett le, Fehér Petit tettük fel ötödiknek a fedélzetre.
Az olykor visszafrissülő északiban aránylag gyorsan jutottunk le Zamárdiba, útközben beállítva a frissen cserélt kötélzetet. Ám mire a déli partra leértünk, a tó elfogyott, nem volt hova menekülni tovább az érkező esős viharfelhők elő. Az első 30 csomós nyomás meggyőzött minket a folytatás irányáról, és biztos, ami biztos vontára álltunk. Ami nagyon remek érzés volt, hogy a csapat nem felejtette el a 2014-es manővereket, illetve aránylag gyorsan leszereltünk és Levi is frappánsan vett vontára minket. Partra érkezés során elpakoltunk az esőben, majd melegedés és szárítkozás következett.
Vasárnapra az időjárás a kegyeibe fogadott minket, a közel 10-12 csomós nyugati, délnyugati szél, napsütéssel, olykor felhőkkel valóban nekünk kedvező körülményeket teremtett.
A szokásos tavaszi menetrend szerint 9.00 randi a Hajógyárban, majd csapatreggeli következett. A legénység kicsit változott, hiszen ma Tomi helyett Bubek volt a fedélzeten, de ez semmit nem vont le a kaland értékéből. 11.00-kor kihajóztunk Fehér Peti segítségével és Hori kütyüi társaságában. A hajó remekül összeállt, Bubeket kellett kicsit berepülnünk az új szerepekhez. Zömében a keleti medencében a Siófok, Zamárdi Füred háromszögben hajóztunk, finoman kóstolgatva a manővereket. Közben Hori készített pár remek képet és némi filmezés is elfért a programba. Délután megcéloztuk a kikötőt, majd kidaruztuk Fekete Szerelmünket, és a motorossal együtt elpakoltuk.
Úgy tűnik, mind a hajó mind a csapat összeállt, most már nincs más hátra,mint fokozni a vízen töltött órák számát. Rajta leszünk…
Szöveg: Rozsda
Fotó: Fehér Péter