Ez egy olyan igazi szeretem verseny. Remek hangulat, pazar környezet, Szent Donát borok és nyár, no meg Csilla mama és a barátságos versenytársak. Csak a szél lett egy kicsit sok.

Az előkészületek már péntek délután megkezdődtek, igazán sürgős – forgós szellemiségben. A névadó támogató Sennebogen család erre a hétvégére időzítette a kikötői kirándulását, és erre a hétvégére zárult le a kikötői munkálatok zöme is. Nem semmi hajrá volt, melynek nyertesei a kikötő hajósai – köszönet érte. Ezt tetézte a Tramontana YCSE által készített csodálatos nevezési vacsora – igen, ez nem elírás, már a nevezés során péntek este is meleg vacsival és finom borokkal várták a lelkes vitorlázókat. Kaptunk kedves szavakat, szép pólókat és női mosolyokat is a nevezés során.

Szombat reggelre a hőmérséklet nem enyhült, és csatlakozott mellé bő húsz csomós délnyugati szél. Méregettük szorgosan, de arra jutottunk, hogy ez most sok lenne a Black Jack katamaránnak. Közel a Kékszalag, vigyázni kell rá. A fedélzeten van egy ökölszabály – ha a verseny közben erősödik ránk a szél ám legyen, de ha parton észleljük, magunktól nem megyünk a pofon elé. A nagy elmélkedésben jönnek a legjobb ötletek, most is így volt. Egyik csapattársunk 42 lábas hajója lett a vitorlázás délelőtti eszköze, így ha versenyen kívül is, de mégis részt vettünk a regattán. Felemelő érzés volt nézni a történelmi cirkálók privát csatáját, melyből a Sirocco jött ki győztesen. A friss szélnek köszönhetően a mezőny zöme korán beért, így mindenkinek jutott az esti díjkiosztóig szabad foglalkozásra is idő. Mi magunk a délutánt a Katamarán Suli – gyermekoktató – hajóinak tesztelésével töltöttük. Ami kiderült, tényleg fantasztikus élmény, és valóban a gyermekeknek találták ki.

Mire elpakoltunk, a díjkiosztó ideje is eljött. Mivel mi versenyen kívül mentünk, így sok babér nem is termett nekünk, ám a közös vitorlázás élménye, az esti hangulat, a vacsi és az asztaltársaság sok mindenért kárpótolt minket.

Köszönet a támogatóknak a szervezőknek, a borásznak és a konyha tündéreinek a minden igényt kielégítő hétvégéért. Csilla mamát pedig tartsák meg kegyeiben az égiek, ilyen remek időjárási körülmények ritkán adódnak a meleg nyári Balatonon.