A Balaton talán leghangulatosabb rendezvénye a Pünkösdi Regatta. Három nap távol az anyakikötőtől, együtt a vitorlázást szerető sporttársakkal, kiegészítve a keszthelyi vendégszeretettel – igazán remek program. Hát, még ha az abszolút és többtestű első hely is a mienk, akkor bátran elmondhatjuk, hogy ez az élmény feledhetetlen volt. De a győzelmet messze nem adták ennyire könnyen.
Szombaton, katalógus időben laza 20 csomós szélben alig másfél óra alatt teljesítettük a Balatonföldvár – Keszthely távot. A rajt előtt ment ám az agyalás, az elmélkedés, hogy vajon a szél erősödik, avagy marad a reff határon 15-18 csomó körül. Az előrejelzés gyengülést ígért, így mi teljes vitorlázattal vágtunk neki a távnak. Utólag elmondhatjuk, hibásan. Egyrészt, ha jobban átgondoljuk, a gyengülést épp addigra ígérte a meteo, mire bármelyik gyorsabb nagy katamarán a mezőnyből, már a célban lenne. Másrészt kiderült, hogy hiába a „magyar ember nem reffel” a svájci D35 katamarán targeteknél nem kell nekünk sem okosabbnak lenni. Ha fúj, reffelni kell, a bárka pedig teszi a dolgát.
Egy hatalmas tanulsága azonban volt a kemény menetnek – akár 20 csomó feletti befújások mellett is talpont tudunk maradni teljes vitorlázattal, ha a helyzet úgy kívánja. Ez komoly tapasztalás volt, kellett. Elsőnek az Extreme Sailing Team (AC45 WING) érkezett Keszthelyre majd mi illetve az RSM2 (AC45 Light). Két 45 lábas katamarán között teljesíteni az erős szeles kihívásokat, nem volt semmi kaland.
Vasárnapra beköszöntött a nyár, gyengült a szél és nyertünk egy futamot. A rajt nem volt rossz, ám a kibontakozást nem mi nyertük. Az északi part túl hamar fogyott el, és az útjog nélküli visszaigazítás az álmoskönyv szerint sem az egyenes út a győzelem felé. Ám a györöki csücsök előtt Roland egy merészet gondolt, és berántott középre – mint később kiderült, ezzel több kilométeres előnyre tett szert. Ösztön vagy tudatosság volt ez? – ma már senki nem kutatja, tény, hogy a remek nyári körülmények között magasan nyertük az Öböl Kupa vasárnapi etapját.
Hétfőre visszafrissült a szél, és az első napi menethez hasonlatosan ismét az AC45 wing lett a páros társunk. Egy felejthető rajtot követően, a remek kibontakozásnak, majd lélekemelő felzárkózásnak köszönhetően a szigligeti öböl közepére már első helyen érkeztünk. Öröm volt látni, hogy mind Roland, mind a csapat egyre inkább megérzi a New Black Jack rezdüléseit. Badacsonytól örömvitorlázás keretein belül vezettük fel a mezőnyt a befutóra. Az első helyen történő befutást követően Alsóörsig ment tovább az edzés melyet váltott kormányzással és spontán jégkrémezéssel tettünk változatossá.
A hajózó személyzet:
- Roland Gaebler
- Tisóczki Ferenc
- Scharf Máté
- Kaáli Nagy Dániel
- Héjja Marcell
- Váradi Miklós