A hétvégén került lebonyolításra a SPARTACUS VITORLÁS EGYLET rendezésében az idei Ezüst szalag túraverseny. Ide is címvédőként érkeztünk, de látva a Dinók (AC45) fegyverkezési versenyét, igencsak benne volt a pakilban, hogy nem lesz könnyű dolgunk A várható gyenges szél szintén azt jelezte, hogy komoly kihívások várnak a közel száz indulóra.

Almádiból egy szélmentes vidám vontával érkeztünk Balatonföldvárra, a rajt helyszínére. Rossz szokásunknak megfelelően késve, de legalább rossz helyen vágunk neki a távnak. A helyzetet javítandó remek kibontakozást mutattunk, és a déli partot nyaldosva ügyesen csúsztunk ki a Dínók alól. Az első harminc percet követően Szárszó magasságában az RSM mögött már a második helyen lopakodtunk. A kezdeti három csomós szél lassan de biztosan állt le, és be kellett érni az alig egy csomós lehetőséggel. Este nyolc magasságában kicsit megcsúszva az élmezőnytől, elsőként indulunk át a friss szélért az északi partra. Fél kilenc felé már az északi parttal párhuzamosan vágtattunk a friss, olykor hat csomós frissülésben, legfelül mi, majd Prospex és végül legalul a déli parthoz közel az RSM. Code0 segítségével bátran tartottuk a magasságot, míg a Prospex egy zseniális állítással őrült tempóban szágildott le a déli partra az RSM mellé. Lélektani pillanat volt, magasságunk bőven akadt, egy vonalban állt az 1-3 helyzett. Sajnos ekkor már Badacsony vonalába értünk, ami ugye alapvető vízválasztó. Úgy tűnik, túl közel haladtunk el mellette, mert a két AC45 fel tudott jönni elénk a déli partról, és a Szigligeti öbölben már stabilan tartottak minket. A györöki fordulót alig pár perces előnnyel a Prospex vette az RSM elött, majd mi következtünk.

Sajnos a Balatongyörök – Balatonföldvár szakasz nekünk gyenge széllel, leállással indult, Ha ez még nem lenne elég, a Hold is elbújt, és a fény helyét átvette ezer navigációs fényvadász árva szúnyog. Rohadt egy helyzet. Majd fél órás helykeresést követően beleértünk a Badacsony előtti frissülésbe és bemutató vágtatást tartottunk code0 éjszakai használatból. Éjfélre értünk Révfülöpre, ahol a szél véget is ért, ezzel párhuzamosan az esély is elillant, hogy elkapjuk a két 45 lábas élmenőt. Már frankón szombat volt mire áthaladtunk a célvonalon és nekivágtunk a második „futamunknak”. Mert ugye ne feledjük, este még vissza kellett jutni Balatonalmádiba.

A befutó:

• PROSPEX-DELTA AC45
  • RSM AC45
  • Team Kaáli D35

Gratulálunk a győzteseknek és minden résztvevőnek, csodás este volt. Külön köszönet Béci és csapatának a kiváló rendezésért.