A tavalyinál nagyobb mezőnnyel, gyenge szélben zajlott a 2019-es Balatoni Évadnyitó BEFLEX Nagydíj. Az idei versenyre a tavalyi 185-tel szemben 210 hajó nevezett, és legnagyobb örömünkre előkerültek a nagy katamarán pajtások is.
A mezőny a hagyományos koszorúzás és vitorlabontó ünnepség után gyenge, 2-4 csomós délkeleti szélben indult el délben. Szekció rajtunk volt, a füredi mólóhoz közel, ami most izgalmas helyzetet eredményezett. A taktika miatt bal csapáson volt jó nekivágni a távnak, de az egytestű falka útjogosan persze azonnal átrendezte a többtestű elképzeléseket. Nem volt mit tenni, alkalmazkodtunk az új helyzethez és beiktattunk néhány nem tervezett fordulót. Velünk tartott a tesó hajó a Racing Jango, illetve a két AC45 bárka is, az RSM2 illetve a repcsis hajó az MKB vitorlákkal. A rajtvonalon még láttuk a Fogatlant is, de a három fős személyzet és a leálló szél hamar megpecsételte a sorsát.
Az alsóörsi jelet első helyet vettük, de tisztán látszott, hogy a régi edző vitorlákkal való gyenge szeles vitorlázás extra koncentrációt igényel. A fordulót követően a szél legyengült 1-1,5 csomósra, majd nem sokkal 13 óra után helyenként teljesen leállt, csíkossá vált. Ennek köszönhetően a Racing Jango, aki vízközépen lopakodott a tihanyi jel felé, meg is lépett tőlünk. Mi magunk inkább arra törekedtünk, hogy a hajó bármilyen irányba is, de mozgásban maradjon, illetve gyakran emlékeztettük magunkat az előrejelzésekre. A déli, délnyugati szélnek előbb vagy utóbb be kell jönnie. A Hajógyári öbölben északnyugati frissülés volt, a csőben délnyugati, a kérdés csak az volt, kihez és melyik ér le hamarabb.
Mi a déli oldalt húztuk, és mivel hozzánk ez előbb ért le, a meccs el is dőlt. Cirkáló szakaszban jó sebességgel vettük a tihanyi jelet, majd a GNK jótékony segítségével megtámadtuk a füredi befutót. A New Black Jack (14:47:08) és az RSM2 futott be limitidőn belül a füredi jelnél, az okos rendezők a többieknek berövidítettek a tihanyi jelnél. A virtuális második hely a Racing Jangot illeti, de mivel versenyen kívül jött, csak erkölcsi elismerésben részesült. Ami viszont tény, hogy a frissen érékezett svájci D35 flottával gyenge szélben komolyan kell számolni.
Extra örömünk is volt, hiszen gyakorlatilag címvédésről beszélhetünk, mivel a tavalyi évadnyitót is ami csapatunk nyerte, még a régi SL33 katamaránnal.
A hajózó személyzet:
- Roland Gaebler
- Tisóczki Ferenc
- Scharf Máté
- Kaáli Nagy Dániel
- Héjja Marcell
- Váradi Miklós
Fotó: Marton Adrienn
Motoros: Rozsda