Kora tavaszias idő, remek, – olykor kissé túlzó – szél és vidám hangulatú tüsténtkedés jellemezte a Kékszalag előtti utolsó edzéssel tervezett hétvégénket. Megérkezett a német színekben versenyző SL-33 testvérhajónk is, így nem unatkoztunk.
A motorosunkat nagy lelkesedésünkben már pénteken ledaruztuk, de Fekete Szerelmünk csak szombaton követte a vízre szállásban. Erre a hétvégére edzést terveztünk, illetve az új Quantum vitorlák beállításait. A Hajógyári Kikötő házi versenyén nem lett volna illő részt vennünk a Black Jack fedélzetén, de ezt a lelkiismereti dilemmát segítette megoldani az a tény, hogy lelkesedés hiányában a regatta elmaradt. Így semmi nem akadályozott minket a felkészülésben, azaz mégis. Szombaton reggel a nekünk ideálisnál erősebb szelet mértünk, így a délelőttöt a parton töltöttük. Tudom, furcsának tűnhet ez a döntés, ám a Pünkösdi Regattára visszagondolva, újra csak azt kell hogy mondjam, ez így volt helyes. Mert vannak azok a bizonyos jelek…
Délutánra csendesedett a szél, és megnyílt a lehetőség az új vitorlák tesztelése előtt. Az SL-33 katamarán egy fantasztikus hajó, lassan több mint egy éve próbálunk felnőni hozzá. Idén láttuk elérkezettnek az időt, hogy az eredeti négy éves terv második szezonjára tervezett fejlesztéseket megléphessünk. A portékák fantasztikusak lettek, szinte mindenben olyanok amilyennek képzeltük, és ami a legfontosabb – nekünk készült, a mi hajónkra, a csapatunkra. A fock és a code0 már berepülve, a nagyvitorla tekintetében a következő hétre még hagytunk tervezői közreműködésnek is helyet.
Vasárnapra tovább erősödött a szél, és el kellett döntenünk, mit is tegyünk. Nos, a Black Jack a parton maradt, és mi magunk tovább csökkentettük a feladatos lista még hátra lévő pontjait. Ezt követően a Katamarán Suli okta tótermét varázsoltuk hangulatosabbá, hiszen hétfő reggel már jönnek az első tanoncok. Igazán jó érzés volt átélni, hogy egy ilyen emberi tevékenység is milyen csapatépítő lehet az egy hajón vitorlázó legénység részére. Mivel is tehettünk volna pontot ennek a remek hétvégének a végére – persze a Hajógyári Kikötő éttermének mákos gubáit követően – minthogy vasárnap este egy levezető körre elkísértük az Orange-utan katamarán testvérünket.
Este a vízen sajnos döntéseink helyességét is megerősítő információk érkeztek hozzánk. Litkey Farkas a frissen beszerzett Decision 35 fedélzetén szintén csak az esti órákat tartotta alkalmasnak a katamarán első körös tesztelésére, szinte egy időben a narancs színben pompázó SL-33 testvérünkkel. Nem volt ilyen bölcs és szerencsés pár évvel ezelőtti hajónk a Principessa. Ők már napközben kimerészkedtek az igazán bolondos szélbe, és felborultak. Bár a legénységben nem, ellenben a hajóban és az új vitorlákban olyan komoly kár keletkezett, ami kihathat az elkövetkezendő hetek versenyzési lehetőségeire is.
Szöveg: Rozsda
Foto: Milbich András, Uzsák Kata