Úgy alakult, hogy az első napi Balatonföldvár – Keszthely távot nekünk sikerült a leggyorsabban teljesítenünk. Remek páros versenyt vívtunk Litkey Farkas csapatával, roppant hasznos volt. Na de a helyzet messze nem volt ennyire egyszerű.
Laurane időben levontázott minket a rajtvonalra, ahol legnagyobb meglepetésünkre limány fogadott minket. Semmi baj, bíztunk az időjósokban, akik ebéd magasságára már frissülést prognosztizáltak. A rajton nem lehetettél ügyes – mi voltunk legfelül, ami csak a rajt pillanatában tűnt jónak. Majd utolsó pár előre fuss alapon váltakozva haladtunk szélcsíkokon.
Akali magasságában a két AC és a Petrányi Zoli vezette egység csúszott meg, de igen közel az északi parthoz. Mi tartottuk a magasságot, bízva a felpörgésben. Akali és Zánka között felfrissül a déli szél, ami a Litkey egységnek kedvezett – egy darabig. Mi továbbra is az éber, ám de konzervatív taktika mentén haladtunk tova. Legnagyobb szerencsénkre a szél továbbfrissült, és míg a többiek Code0-ra voltak kénytelenek váltani, mi a GNK bűvöletében tudtuk növelni a sebességünket. Révfülöp magasságának összecsúszik az első három hajó, függetlenül attól, ki mit hajózott eddig, újabb verseny kezdődik. RSM délen, Farkas északon, mi középen próbálkozunk, valami elképzelése mindhárom egységnek van. Mire Szemes magasságába érünk kiderül, hogy az északi szél az északi par közelében visszalegyez és ez lesz a nyerő takk. Elsőnek Litkey majd mi érjük el, innen szétnyúlik a mezőny. Ketten maradunk, és most megtudjuk, miben jobb a nagy árboc és a nagyobb vitorla az osztály D35 ellen.
A szigligeti öbölben már egyértelmű, hogy ez a nap kettőnk között fog eldőlni, Ő dél felé próbál megcsúszni, mi tartjuk a magasságot és a frissülésekkel ejtegetünk rá. beérve a keszthelyi öbölbe egymást múljuk alul a Code0 GNK cserében, de nekünk sikerül kevésbé rosszul. Hiába – az a sok edzés mégis számít valamit. Alig több mint négy óra hajózást követően első helyen futunk át a célvonalon. Minket követ a Litkey Farkas vezette hajó, majd az RSM, aki rossz helyen futott be. Így végül be kellett érnie a negyedik helyezéssel, mire megtalálta a jó bejáratot.
Vasárnap – egy nagyon értékes második hely
Miután Balatonfenyvesen parkolt a fekete szerelmünk, így reggel nem volt idő a piszmogásra. A 8-10 csomós szél elég volt ahhoz, hogy széllel érkezzünk a rajtvonalra, ami remek bemelegítésnek is bizonyult. A rajton sajnos ez nem látszott meg, igen vacakul sikerült a kezdés. Nem volt mit tenni, mindenki mögött elhajózva igazítottunk az északi oldalra, hiszen zömében onnan lehet jól leválni, amikor kiérkezik a mezőny az öbölből. Ez a taktika be is jött, az első három között indulunk neki a következő pályajelnek. Fonyódnál a Petrányi csapat fordul először, majd közel kétperces hátrányban mi érkezünk. Mögöttük is D35 flotta liheg a Litkey és a Behek kormányozta verdák.
Mindenki a jelet követően egyből perdül, és tisztán látszik, hogy nálunk valami nincs rendben. Sem a szög sem a sebesség nincs meg, ennek köszönhetően lemaradunk. A Django vágtat északon, Litkey délen, mi szenvedünk középen, és megvárjuk, míg a két nagy AC45 dinó, az RSM és a Prospex utolér minket. Ám minden jóban van valami jó, a közelükben rátalálunk a saját ritmusunkra és szépen gyorsulunk. A Zala torokban levő jelnél ráadásul nem csak a taktika sikerül jól, de a manőver is. Flóra szokott bátorságával és egészséges önbizalmával belső helyen veszi vissza a második helyet a nagyobb árboccal közlekedő Litkey egységtől. Szóval mégsem a méret a lényeg.
Minden elismerésünk a katamarán játszótársaknak! Ma olyan pazar hangulatot varázsoltunk a keszthelyi öbölbe, mint egy kishajós pályaversenyen. Élmény volt ma itt lenni. Az első helyet a Racing Django húzta be, magabiztos vitorlázással. Szinte rajt – cél győzelmet arattak, le a kalappal előttük. A második hely ma nekünk jutott, és valljuk be a sok hibánk mellett ezt nagyon meg kell becsülnünk.
Ma jó helyen futott be, így igaziból lett harmadik az RSM, Vándor Robi vezetésével. Döbbenetesen komolyat jöttek fel bőszélben, valójában ők segítettek nekünk megtalálni a helyes szöget és beállításokat a mai körülményekhez.
Hétfő – egy negyedik futambeli helyezéssel és egy újabb összetett győzelemmel tarkítva
Kinyúltunk – ezt le kell szögezni először is, ezen nincs mit szépíteni. A Laurane Mettraux (SailGP SUI) által tartott edzőtábor, és a Pünkösdi Regatta alatti szoros szakmai felügyelet eleve megtette a hatását. Ezt csak tetézte az a tény, hogy szombaton Almádiból érkeztünk a rajtra, míg vasárnap és hétfőn Fenyvesről. Ja és a legfontosabbat ne feledjük, a kiválóan felkészült, igen kiegyenlített nagy katamarán pajtásokat, akik mindent elkövettek annak érdekében, hogy kifárasszanak minket. Nos, ez sikerült.
A változatosság kedvéért a rajtunk egészen tűrhetően alakult majd a kibontakozás sem volt rossz. Végig az északi parthoz közel takkolgattunk, vigyázva a vízmélységre. Volt, aki nem figyelt eléggé, és bizony értékes pillanatokat töltött állva a strand közelében.
Sajnos amint azt reggel tapasztalhattuk az ide felé vezető úton, a szigligeti öbölben friss szél fogadta a mezőnyt. Ennek köszönhetően, aki először ért ki az öbölből, az meg is kapta és jobb szélben tudott nagyobb sebességgel célra tartani. Az élen az RMS nagyon elnyúlt és az őt követő Django sem hagyott sok kérdést, ki lesz még előttünk. A Nanushka felhúzta az összes vitorláját, és egy fantasztikus szélsávon a déli parthoz közel, a fonyódi felpörgéssel hatalmas felzárkózást mutatott be, minek révén ők is elénk kerültek. Nem volt mit tenni, az északi parton meghúzva közelítettünk a befutóra.
Ábrahámhegyen már várt minket a meglepetés, hiszen az RSM mögött a második helyen a Nanushka érkezett, megpüfölve a Django egységet. Nekünk jutott a negyedik hely, mely épp elég volt ahhoz, hogy az összetett győzelem a kezünkben maradjon. A képzeletbeli dobogón ismét szoros volt a sorrend – mert ugye igazi díjkiosztó csak egy év múlva lesz.
- Team Kaáli (D35) 1,2,4, összesen 7 pont
- RSM (AC45) 4,3,1, összesen 8 pont
- Audax Django (D35) 6,1,3, összesen 10 pont
A hajózó személyzet:
- Virág Flóra
- Sallai Gábor
- Belle Örs
- Tisóczki Ferenc
- Kadlecsik Márton
- Bödör Gergely
Motoros támogatás:
- Nagy R Attila
- Laurane Mettraux
- Kaáli Nagy Géza