Skip to main content

2025. július 10-én csütörtökön pontban 9 órakor elrajtolt a tókerülő verseny, erős északnyugati szélben, rajtvonalon a KÜRT – Team Kaáli AC 45 katamaránjával. Ám a korábbi tókerüléseinkkel ellentétben, most egyáltalán nem éreztük felkészültnek magunkat a kihívásokra. Flóra hat hónapja hozta világra az ikreket, alig húsz nap jutott az ismerkedésre az új 45 lábas katamaránnal, és ha ez még nem lenne elég, sosem vitorláztunk vele 16 csomónál erősebb szélben. Most pedig, az előrejelzések ennél csak durvább körülményeket jósoltak. Szerencsére az fel sem merült a csapatban, hogy ne induljunk, ahogy az sem került szóba, hogy a régi D35 fedélzetén vágjunk neki a távnak.

Utólag bevallhatjuk, nem indult zökkenőmentesen a reggel. Almádi nincs közel Balatonfüredhez, főleg, ha kissé késve indulsz. A reggeli izgalmakat azonban tovább lehet fokozni egy elszabadult nagyvitorla felhúzó kötelével, minek visszaszerzése értékes időt vesz el a rajtvonal bevitorlázásából. Ám minden időben megoldásra került, és egy reffen, azaz csökkentett vitorla felülettel időben nekivágtunk a távnak.

A Balatonfüred – Balatonkenese távot alig harminc perc alatt teljesítette az élmezőny, akik igen együtt maradtak. A laza 20-22 csomós alap szélben még mindenki óvatosan kezdett, az RSM és az MLS Raiffeisen Fifty-Fifty mélyebben, míg mi a 35 lábas csapattal magasabban, közelebb tartva az élszaki parthoz közeledtünk a kenesei jelhez. Nagyon gyors, szoros volt bójavétel Kenesénél: az MLS Raiffeisen Fifty-Fifty volt az első, második az RSM , szorosan mögöttük a Process Solutions jött Litkey Farkassal, majd pici szünettel mi következtünk. Biztonsági vitorlázást mutattunk be, ami érthető volt a helyzetünkben.

A Balatonkenese – Siófok távon mi továbbra is biztonsági vitorlázást mutattunk be, ám a végső győzelemre esélyes rutinrókák már mutogatták a karmaikat. Ennek is köszönhetően a siófoki pályajelnél is az MLS Raiffeisen Fifty-Fifty fordult elsőként 9.45 magasságában. A második helyen a Process Solutions érkezett, harmadik helyen az RSM, negyedik helyen mi, majd ötödik az AUDAX Django (Petrányi Zoltánnal a kormánynál), hatodik a Deboti Racing volt (Bödör Gergely és csapata). Innen Tihany felé vettük az irányt, és 10.15 körül át is léptünk a nyugati medencébe. Itt volt ez kis szusszanásnyi időnk áttekinteni a katamarán mezőnyt.

A Cofidis – korm.: Korcsog András az elején felborult, ahogy a Fox 23 – korm.: Róka Sándor vezette hajó is. A Triniteam – korm.: Kreskai György is kiállt, ahogy az AUDAX Django ( Petrányi Zoltán) is akik hidraulika hiba miatt fejezték be a versenyt. A Process Solutions (Litkey Farkas) és a Team Suzuki (Váradi Szabó János) bumm töréssel zárták a napot. Bátran állíthatjuk, hogy a biztonsági vitorlázásunk fizetett, és a csövön áthajózva Keszthely felé vettük az irányt. Körülbelül két és háromnegyed órával a rajt után már a keszthelyi fordítóbójánál volt a mezőny eleje! Első helyen az MLS Raiffeisen Fifty-Fifty fordult, a második helyen kerülő RSM, míg a harmadik helyen érkeztünk mi, a többiekhez hasonlóan igen komoly sebességgel.

Ahogy a korábban fűzfői öböl, úgy most a szigligeti is tartogatott számunkra meglepetéseket, ez utóbbi ráadásul a haza útra vette elő a komolyabb csomagját. Viharos esővel fűszerezett nyomásban tette próbára a hajónk teherbírását, a szélműszer szerint laza 30+ csomós lökésekkel. Nem csoda, hogy Flóra két kézzel a kormányrúdba kapaszkodva vitte a bárkát.

Közel 10-10 perces időtávolságot tartva vonatozott haza az első három hajó, amíg a révhez nem értünk. Itt a takarásban volt némi agyalás majd a THE kikötőtől megérkezett az utolsó próbatétel, egy viharos épszaki esőfelhő társaságában. Itt már fordulni sink kedve az embernek, ez talán a GPS nyomkövető vonalán is egyértelműen lekövethető volt. Maradtunk az eddig bevált biztonsági hajózásnál és stabil harmadik helyen szeltük át a célvonalat. MEGCSINÁLTUK!

  • MLS Raiffeisen Fifty-Fifty (Józsa Márton) 4 óra 24 perc 11 mp
  • RSM (Vándor Róbert) 4 óra 33 perc 15 mp
  • KÜRT – Team Kaáli (Virág Flóra) 4 óra 46 perc 07mp

Érdekesség, hogy mindhárom hajó a korábbi rekordidőn belül (5 óra 3 perc 56 mp) teljesítette a távot.

Köszönjük a bíztatást, a támogatást – nagyon kellett! Gratulálunk minden versenyzőnek, akik sikerrel teljesítette ezt a Kékszalagot, felejthetetlen emlék lesz mindenki számára, nekünk biztosan!

A hajózó legénység:

  • Virág Flóra Anna
  • Belle Örs
  • Ormai Koppány
  • Sallai Gabó
  • Tisóczki Ferenc
  • Kadlecsik Márton
  • Debreczeni-Mór István
  • Németh Doma

Motoros biztosítás:

  • Rozsda – Axopar
  • Varga Balázs – Bravo
  • Tönkő Marcell – Valiant

Fotó: Kóczián Rita